Daarom gaan we op 6 november weer de straat op. We weten wat er moet gebeuren: grote vervuilers aanpakken en investeren in groene alternatieven. Wij eisen een eerlijke en ambitieuze klimaataanpak. Zorg samen met GroenLinks voor een groen keerpunt. Loop je met ons mee op 6 november? Meld je aan, of scroll verder voor je borden inspiratie!

Klimaatprotest

KOM NAAR DE KLIMAATMARS!

We gaan op 6 november om 13:00 uur massaal de straat op in Amsterdam. Dit op de global day of climate action, tijdens de Klimaattop in Glasgow.

We moeten nu aan de wereldleiders duidelijk maken dat het tijd is voor echte klimaataanpak.

De beste borden van de afgelopen klimaatdemo’s

Ben je op zoek naar inspiratie voor je eigen klimaatbord? Of benieuwd naar de leukste en origineelste borden van de afgelopen jaren? Bekijk ze hier:

Klimaatborden demonstratie
There is no planet B

Grote vervuilers

Vooral grote vervuilers zoals Shell en bedrijven die investeren in fossiele brandstoffen ontvingen veel kritiek van de demonstranten. Bijvoorbeeld: een bordje met ‘Zij verkloten het klimaat, maar wij moeten korter douchen. Shell no!’, een zinspeling op de bekende uitspraak ‘een beter klimaat begint bij jezelf’. De kritiek wijst op het feit dat verantwoordelijkheid voor het klimaat vaak bij de burger wordt gelegd, terwijl juist de grote bedrijven het grootste verschil kunnen maken.

Samenreizen

Wil je samen met GroenLinksers uit jouw omgeving richting de Klimaatmars reizen? Kijk dan hier voor de samenreisevents, georganiseerd vanuit bijna 70 GroenLinks-afdelingen!

Bekijk de aftermovie van de Klimaatmars van 2019: