Door het hele land dragen burgemeesters en wethouders van GroenLinks verantwoordelijkheid voor het welzijn van lokale gemeenschappen. Door welke idealen worden deze bestuurders gedreven? Slagen zij erin hun idealen in de praktijk te brengen? Corinne Ellemeet gaat erover in gesprek met drie bestuurders.

Foto van Touria Meliana en Corinne Ellemeet, opdruk: Podcast besturen met idealen

Aflevering #1: Touria Meliani

In de eerste aflevering van de podcast spreekt Corinne Ellemeet met wethouder Touria Meliani. Touria is wethouder van kunst, cultuur en digitale stad in Amsterdam. Haar missie is om kunst en cultuur bereikbaar te maken voor álle Amsterdammers. Hoe brengt zij dat ideaal in de praktijk, nu corona de theaters, musea, nachtclubs en kunstenaars heeft afgesneden van hun publiek?

Ook zijn we sinds corona sterker dan ooit afhankelijk van digitalisering. Hoe geeft Touria daar vorm aan? Is een digitale stad die in plaats van de belangen van commerciële platforms, de rechten van burgers centraal stelt, mogelijk?

👉 Luister hier naar de podcast via Spotify of Acast

Jesse Klaver

Doe Mee

Zelf ook jouw idealen uitdragen? Help ons campagne voeren in jouw buurt. 💪 Vul je informatie in en jouw lokale campagneleider neemt zo snel mogelijk contact met je op.