Het congrespresidium bestaat uit ten minste vijf en ten hoogste negen leden, die door het congres worden benoemd. Leden van het congrespresidium kunnen worden benoemd voor drie jaar. Herbenoeming is aan de orde voor de leden Coos Hoebe, Willemijn Ruberg, Jaco van der Veen, Jessica Kips, Rik van der Laan en Gijs van der Kroef.

Coos Hoebe

Coos is werkzaam als strategisch adviseur informatiemanagement bij VluchtelingenWerk Nederland en heeft jarenlange ervaring binnen GroenLinks. Hij was o.a. afdelingsbestuurder in Amsterdam, raadslid, fractievoorzitter en stadsdeelwethouder, ook heeft hij ervaring al provinciaal bestuurslid. Zijn ervaring, positieve en energieke instelling zijn van grote waarde in het team. Coos is altijd bereid kleine en grote taken op te pakken en heeft een prettige manier van communiceren. Coos is gemotiveerd om de komende jaren zijn goede werk voort te zetten.

Willemijn Ruberg

Willemijn is universitair hoofddocent cultuurgeschiedenis aan de Universiteit Utrecht en draagt GroenLinks een warm hart toe. Willemijn kent GroenLinks als lid van de commissie politiek personeelsbeleid van GroenLinks Amsterdam en haar redactionele werkzaamheden voor tijdschrift de Helling. Ze beschikt over sterke analytische vaardigheden en heeft veel praktijkervaring op het gebied van bestuur en organisatie. Willemijn bewaart ook onder (tijds)druk de rust die nodig is om tot goede oplossingen te komen. Willemijn wil haar werk voor het congrespresidium graag de komende jaren voortzetten.

Jaco van der Veen

Jaco heeft een scherpe blik en weet zijn visie duidelijk over te brengen. Hij kan goed schakelen tussen het politieke en het praktische en weet goed de balans te vinden tussen het procedurele en daadkrachtig handelen. Hij heeft ruime ervaring binnen GroenLinks en DWAR als o.a. secretaris van DWARS, bestuurslid van de partijraad van GroenLinks en natuurlijk de afgelopen jaren als lid van het congrespresidium. Jaco is in het dagelijks leden werkzaam als bestuursadviseur bij de gemeente Rotterdam. Hij zet zich graag de komende jaren weer in voor het congrespresidium.

Jessica Kips

Jessica combineert haar activiteiten voor GroenLinks met haar werk als leerkracht. Als gemeenteraadslid in Almere kwam ze in het presidium van de gemeenteraad terecht en ze bleek een verbogen talent te hebben. Jessica heeft een praktische instelling en is helder in haar communicatie. Ze is scherp op procedures, maar ziet deze altijd als middel om tot een goed proces te komen. Jessica is gemotiveerd om de komende jaren haar kwaliteiten in te zetten voor het congrespresidium.

Rik van der Laan

Rik is programmamanager bij de gemeente Rotterdam en is in het verleden bij DWARS vaak verantwoordelijk geweest voor het organiseren van congressen. Hij valt als congrespresidiumlid op door zijn vermogen om binnen de gestelde kaders gezamenlijk tot voor iedereen passende en wenselijke oplossingen te komen. Hij vindt het leuk om mee te denken over het verbeteren van procedures en kan goed zijn eigen visie delen. Rik zet zich graag nog een periode in voor het congrespresidium.

Gijs van der Kroef

Gijs is sinds 2006 actief voor GroenLinks. In het verleden was hij o.a. afdelingsbestuurder, secretaris van de provinciale afdeling Groningen en betrokken bij het vormen en indienen van verschillende kandidatenlijsten. Gijs is een zeer ervaren en waardevol lid van de commissie. Hij denkt altijd ver vooruit en heeft als jurist een kritische en scherpe blik. Gijs vindt het belangrijk om heldere besluiten te nemen die praktisch haalbaar en formeel mogelijk zijn. Gijs wil de komende jaren zijn werk voor het congrespresidium graag voortzetten.