GroenLinks is vandaag begonnen aan de laatste honderd uur van de campagne met de leus ‘Garantie op links’. Die tekst wordt over alle affiches geplakt en staat sinds vanmiddag ook achterop de bus van Femke-on-Tour.

Zondag opent GroenLinks een callcenter waar mensen tot woensdagavond 24 uur per dag terecht kunnen met vragen. Op 22 november brengt GroenLinks minder mobiele kiezers met Greenwheels naar de stembus.

Lijsttrekker Femke Halsema heeft vandaag op de achterkant van de campagnebus een banner geplakt met de tekst ‘Garantie op links, Groei Mee GroenLinks’.

Halsema zei bij de start van de laatste 100 uur van de campagne:
“GroenLinks is dé linkse, groene en progressieve partij van Nederland. De PvdA en de SP zijn steeds meer op elkaar gaan lijken. Samen vormen ze bijna een grote sociaal-democratische partij, de SPvdA. GroenLinks is daarmee hèt linkse alternatief voor de groene en progressieve kiezer.”

“GroenLinks is bovendien dé partij die een linkse coalitie mogelijk kan maken. Met de huidige peilingen dreigen we af te stevenen op een sociaal-conservatieve coalitie van CDA, SP en Christenunie. Dat betekent bijvoorbeeld géén gratis kinderopvang, géén nieuwe kansen voor alleenstaande moeders in de bijstand en géén extra zorgverlof. Er zullen geen groenere belastingen, forse investeringen in het OV en echte maatregelen tegen de klimaatverandering komen. En als de PvdA toch groeit door overstappers van SP en GroenLinks, dan krijgen we een grijze middencoalitie van CDA en PvdA.“

“Kies daarom strategisch èn inhoudelijk voor GroenLinks. Zonder GroenLinks gaat de PvdA naar het midden en wordt de SP conservatief. Een stem op GroenLinks trekt Wouter naar links, houdt Jan progressief en maakt beiden groen. Een stem op GroenLinks is de enige manier om te zorgen voor de noodzakelijke ‘groene revolutie’ met een politieke klimaatverandering.”

Callcenter
Van zondagmiddag 17 uur tot en met woensdagavond 21 uur is het speciale nummer 0800-GROENLINKS geopend (0800-47 636 54). Iedereen kan dit nummer gratis bellen met vragen over standpunten en kandidaten van GroenLinks. Zondag start het callcenter met de kandidaten Cees Korvinus, Vincent Bijlo, Mariko Peters en Jolande Sap. Tot en met woensdagavond is er dag en nacht een team van medewerkers en kandidaten aanwezig om vragen en e-mails van kiezers te beantwoorden.

Met Greenwheels naar de stembus
GroenLinks brengt woensdag minder mobiele kiezers in 23 gemeenten met auto’s van Greenwheels naar en van het stembureau. Met deze actie wil GroenLinks allereerst kiezers helpen om hun stem uit te brengen. Tegelijkertijd is het een manier om de aandacht te vestigen op Greenwheels. Deze ‘auto voor af en toe’ is een goed en milieuvriendelijk alternatief voor de eigen auto. Initiatieven als Greenwheels kunnen helpen om de stad leefbaar te houden en de CO2 uitstoot te laten dalen.