Renate Künast, de groene, Duitse minister van landbouw, voedsel en consumentenzaken ontvangt uit handen van Marijke Vos het eerste exemplaar van het GroenLinks manifest ‘Een waarheid als een koe – de noodzaak van een duurzame landbouw’.

Renate Künast, de groene, Duitse minister van landbouw, voedsel en consumentenzaken komt op uitnodiging van GroenLinks naar Nederland tijdens de groene Eurotop van 8 tot en met 10 juni in Den Haag. Eurocommissaris Michaele Schreyer en Zarko Gorac (vice-premier van Servië) zullen eveneens aanwezig zijn tijdens deze topontmoeting tussen Europese Groenen.

vrijdag 8 juni, 17.30 – 20.00 uur

Opening EFGP conferentie

Met o.a. speeches van Michaele Schreyer (EU commissaris), Joost Lagendijk (voorzitter GroenLinks delegatie Europarlement) en Paul Rosenmöller.

zaterdag 9 juni, 12.00 uur

Presentatie GroenLinks Landbouwmanifest

Renate Künast (Minister voor Landbouw, Voedselveiligheid en consumenten-bescherming – Duitsland) ontvangt uit handen van Marijke Vos het eerste exemplaar van het GroenLinks manifest ‘Een waarheid als een koe – de noodzaak van een duurzame landbouw’ . Aansluitend een debat over de toekomst van de Europese landbouw.

zaterdag 9 juni, 17.15 – 18.30 uur

Tien jaar na Rio – Green manifesto on Climate

Vooruitblik op de klimaatconferentie in Bonn. Presentatie ‘Green manifesto on Climate change’, met Reinhard Loske (Duitsland), Pekka Haavisto (Finland) en Alexander de Roo (Europarlementariër GroenLinks) en Marijke Vos. Het manifest is een initiatief van groene parlementariërs uit Duitsland, Frankrijk, Luxemburg, België, Zweden, Finland en Nederland.

Het volledige programma van de conferentie vindt u op hier