Paul Rosenmöller en Kees Vendrik (financieel woordvoerder) van GroenLinks spreken op donderdag 28 maart op de Universiteit van Amsterdam over de doorrekening van de verkiezingsprogramma’s door CPB en RIVM.

Zij houden de resultaten van de verschillende partijen tegen het licht en gaan in op de verschillen. Hugo Keuzenkamp (hoogleraar Toegepast economisch onderzoek en directeur Stichting Economisch Onderzoek, UvA) zal in een co-referaat reageren op Paul Rosenmöller. De bijeenkomst wordt geleid door Arthur Schram (hoogleraar Experimentele economie, UvA).

Na de referaten gaan de sprekers in discussie met economiestudenten van de UvA.

De doorrekening van de verkiezingsprogramma’s wordt op woensdag 27 maart 2002 gepubliceerd. Het Centraal Planburo zal dan de doorrekening van de programma’s op financieel-economische effecten bekend maken en het RIVM de vergelijking van de programma’s op de onderdelen milieu en zorg.

Deze discussie wordt georganiseerd door het Onderwijsinstituut Economische Wetenschappen van de Universiteit van Amsterdam en GroenLinks.

Datum: donderdagmiddag 28 maart 2002

Tijd: 13.30 uur – 15.00 uur

Lokatie: UvA, Faculteit der Economische wetenschappen en econometrie, Roeterstraat 11 (hoofdingang/draaideur), zaal E 020 (begane grond).

Bereikbaar per metro (alle lijnen, halte Weesperplein).