GroenLinks kamerleden gaan samen met "gewone Nederlanders" naar de troonrede. Een vijftal burgers, uit verschillende geledingen van de samenleving, is te gast bij GroenLinks op Prinsjesdag. GroenLinks wil graag van hén horen wat de boodschap aan Nederland zou moeten zijn.

Een boer, een pleegkind, een vrijwilliger voor vluchtelingen. Het zijn drie voorbeelden van "gewone Nederlanders" die dit jaar te gast zijn bij GroenLinks op Prinsjesdag. Allen hebben zij het afgelopen jaar ervaren wat de gevolgen van het kabinetsbeleid zijn. Stuk voor stuk kunnen zij vertellen over hoe lastig het vaak is om een pleeggezin te vinden, opvang voor je kind te betalen of bijvoorbeeld diervriendelijk te boeren. GroenLinks vindt dat deze Nederlanders op Prinsjesdag in het zonnetje mogen staan en heeft hen daarom uitgenodigd voor Prinsjesdag op 20 september a.s. Daar staat wel wat tegenover: GroenLinks wil van hen willen horen wat de boodschap van de koningin aan Nederland zou moeten zijn. Wat mag in de troonrede niet ontbreken? En na afloop: wat vonden ze er van en wat hebben ze gemist?

Programma:

• De gasten worden op Prinsjesdag om 10.45 uur in de Dreeskamer, Tweede Kamergebouw, welkom geheten door de Kamerleden.
  • Om 11.45 uur vertrekt het gezelschap naar de Ridderzaal.
  • Om 14.00 uur gaan de gasten weer mee terug naar de Dreeskamer, voor een evaluatiegesprek met Femke Halsema.
  • Om 14.45 vertrekken de gasten naar de publieke tribune voor de aanbieding van de Miljoenennota. Hierna nemen de gasten afscheid.

De pers is van harte uitgenodigd bij de gesprekken in de Dreeskamer.

Informatie over de gasten en hun "boodschap" is hier te zien.

Femke Halsema