Sommige Kamerfracties springen slordig om met hun financiën. Bij GroenLinks was er in 2004 sprake van één slordigheid: een OV-kaart voor 2005 stond op de rekening voor 2004. Dit is gecorrigeerd.

De berichten over 'slordige Kamerfracties' zijn gebaseerd op de afrekening van de Kamerfracties over 2004. GroenLinks heeft in 2004 €947.243 uitgegeven voor de ondersteuning van de Tweede-Kamerfractie. Het overgrote deel van dat geld is besteed aan personeel. Dat geldt ook voor de slordigheid die de accountants van Binnenlandse Zaken constateerden. Een OV-kaart van een fractiemedewerker was betaald in 2004, maar had betrekking op 2005. Daarom hoorde deze uitgave niet thuis op de jaarrekening 2004 maar op die van 2005. Deze slordigheid is alsnog gecorrigeerd.

Verder was de jaarrekening van GroenLinks geheel in orde. Er zijn geen uitgaven gedaan voor zaken waar het budget niet voor is bedoeld. De andere Kamerfracties zouden er verstandig aan doen om ook hun eigen gegevens openbaar te maken.

Ineke van Gent