Femke Halsema is zaterdag en maandag a.s. in actie in Limburg en Drenthe. Op deze dagen zullen lokale GroenLinks-afdelingen verschillende acties en bijeenkomsten houden. De acties zijn een opmaat naar de start van de GroenLinks-campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen op 11 februari a.s. in Tilburg.

Zaterdag 4 februari a.s. zullen Femke Halsema en Paul Jungbluth een bezoek brengen aan Schinveld. Hier zullen zij samen met lokale GroenLinks-afdelingen en DWARS, GroenLinkse jongeren, actie voeren tegen de geluidsoverlast van AWACS en de kap van het bos aldaar. Aansluitend zijn zij in Heerlen, waar de groeiende armoede in Limburg en centraal staat.

Maandag 6 februari a.s. is Femke Halsema in Assen. Op de PABO zal zij spreken over de problemen rond het nieuwe zorgstelsel en in discussie gaan met studenten over sociale politiek.

Het programma voor beide dagen is als volgt:

Zaterdag 4 februari
12.30 - 13.30 uur Actie in Schinveld (lokatie: het gekapte bos aan de Heringsbosch, de weg van Schinveld naar Duitsland)
14.30 uur  Bezoek aan een voedselbank (Aptabazar), Willemstraat 67, Heerlen

Maandag 6 februari
14.00 – 16.00 PABO De Eekhorst, Zeemansstraat 1, Assen
Lezing en aansluitend discussie met o.a. oud-VVD gedeputeerde J. Broertjes.