Jouw stem is belangrijk. We zijn er blij mee, en we gaan aan de slag. Als je écht wilt dat je idealen werkelijkheid worden, zet dan de volgende stap en word lid. Want we hebben alle steun nodig voor een groene, sociale en rechtvaardige wereld.

1. GroenLinks is groen -> We kiezen voor het klimaat en zetten ons in voor schone energie en nieuwe, duurzame technieken. We werken aan groene wijken en buurten, zodat we samen kunnen genieten van de natuur.
  2. GroenLinks is sociaal -> We kiezen voor gelijke kansen voor iedereen. We zetten ons in voor meer werk, goede zorg, beter onderwijs en het ontwikkelen van talent. Want ieder kind en ieder mens telt.
  3. GroenLinks is eerlijk -> We kiezen voor duidelijke standpunten en durven daarbij over grenzen heen te kijken. We zetten ons in voor gelijke kansen, eerlijk delen en het bestrijden van discriminatie. We werken aan eerlijke handel en democratie, ver weg en dichtbij.

GroenLinks is een partij van politici die doelen vertalen in concrete plannen, in gemeentes, provincies en parlementen. We hebben ons bewezen als constructieve oppositiepartij én als partij die verantwoordelijkheid aankan door het leveren van wethouders en gedeputeerden.

Steun GroenLinks ook!

Als je GroenLinks wilt steunen als lid dan levert dat een heleboel op, voor ons en voor jezelf:

• Je draagt bij aan het waarmaken van groene idealen.
  • Je blijft op de hoogte van wat er speelt.
  • GroenLinks wordt er sterker van: ieder lid telt.
  • Met meer leden krijgen we ook meer financiële steun van de overheid, bijvoorbeeld voor scholing en onderzoek.
  • Je kunt meebeslissen over ons programma en de kandidaten kiezen voor de lokale, landelijke en Europese verkiezingen.

Je bepaalt zelf op welke manier je lid wilt zijn van GroenLinks. Je kunt je lidmaatschap puur zien als steun voor jouw en onze idealen. Daarnaast is het mogelijk om actief te worden als vrijwilliger, politicus of bestuurslid en je kunt meebeslissen over de hoofdlijnen van de GroenLinks-politiek.

Hoe je het lidmaatschap ook wilt invullen: je bent van harte welkom!

Contributie

We hanteren geen vast contributiebedrag, je kunt zelf het bedrag kiezen. Gemiddeld betalen GroenLinksers ongeveer € 85 per jaar aan contributie (exclusief extra bijdragen, bijvoorbeeld voor campagnes). De minimale contributie is € 2. Als je je als lid opgeeft kun je zelf aangeven hoeveel contributie je betaalt, en hoe.

Naast het vaste contributiebedrag kun je ook extra doneren, per mail krijg je bericht hoe je dat kunt doen en waarvoor we die extra bijdrage gebruiken.

Ja, ik steun GroenLinks en word lid