Hieronder een voorbeeld van hoe je de talentenleergang kunt aankondigen/ promoten (met dank aan afdeling Delft):

Zin in GroenLinks Delft

In oktober begint de cyclus Zin in GroenLinks Delft (ZinGL Delft). In vier avonden geeft ZinGL Delft een inleiding in GroenLinkse politiek op landelijk en lokaal niveau.

Voor iedereen de kans om meer te weten te komen over GroenLinks. Samen met een aantal sprekers en actieve GroenLinks leden gaan we in op groene en linkse ideeën op landelijk en lokaal niveau, de organisatie en werkwijze van de landelijke partij en vooral de lokale politiek. Voor een kennismaking met de praktijk wonen we een raadsvergadering bij.

Een ideale manier dus om:

• een kijkje in de keuken te nemen van de gemeentelijke politiek en alles wat eromheen speelt

• nieuwe mensen te ontmoeten en een aantal boeiende avonden mee te maken

• te kijken of en op welke manier je zelf een actieve rol in GroenLinks zou willen en kunnen spelen

• onder de aandacht te brengen wat jij zelf belangrijk vindt en daar meer aandacht voor te vragen.

Alle leden (ook die leden die daarna niet actief willen worden) kunnen deelnemen. Het enige wat je hoeft te doen is een mailtje te sturen naar d.bentvelsen @groenlinksdelft.nl.

De bijeenkomsten worden gehouden in de Hypo Kunstmarkt, Hippolytusbuurt 14, Delft op verschillende maandagavonden van 20:00 tot 22:00 in de periode van begin oktober tot begin december.

Het volledige programma tref je hieronder aan. Let op dat we nog druk aan het plannen en regelen zijn, er kunnen dus nog veranderingen optreden.

Bijeenkomst I: GroenLinks op landelijk niveau (8 oktober)

Liesbeth Tettero

In deze bijeenkomst gaan we in op de werking van de partij. Hoe is GroenLinks georganiseerd. Hoe werkt de partij op landelijk niveau. Welke rol spelen de leden, bestuur, fractie en andere onderdelen van de partij. Daarbij komt ook de historie van GroenLinks aan bod.

Bijeenkomst II: waar staat GroenLinks voor (29 oktober)

Rik Grashoff

Waar staat GroenLinks naar jouw idee voor, wat spreekt je aan, maar ook waarbij heb je twijfels. Na de kennismaking volgt een bespreking van het programma en discussies over een aantal actuele thema’s (groen, sociaal en open).

Bijeenkomst III: de werking van de gemeentelijke politiek (19 november)

• Fleur Norbruis en Paul de Graaf

De organisatie en werking van de gemeentelijke politiek worden besproken, inclusief de verschillende rollen van raad en college. Hoe komt de raad tot besluiten en welke invloed hebben burgers op de besluitvorming. Daarnaast gaan we deze avond in op de organisatie van de GroenLinks afdeling in Delft. Welke activiteiten organiseert de afdeling en door wie wordt dat gedaan. Wat is de rol van het bestuur. Hoe kun je actief worden binnen de afdeling.

Bijeenkomst IV: de Delftse politiek (10 december)

• Fleur Norbruis en Stephan Brandligt

Samen met fractieleden bespreken we politieke thema’s in Delft. Wat speelt er in Delft. Wat zijn de standpunten van GroenLinks Delft. Hoe komen we tot deze standpunten en hoe kijken andere partijen hier tegenaan.