De Tweede Kamerfractie van GroenLinks is op zoek naar een beleidsmedewerker Financiën. Als beleidsmedewerker verdiep je je dagelijks in actuele ontwikkelingen en geef je mede vorm aan het GroenLinks geluid op het terrein van Financiën.

Taken

De Kamerleden van GroenLinks worden ondersteund door een team van secretariaatsmedewerkers, beleidsmedewerkers en persvoorlichters. De werkzaamheden van de beleidsmedewerker bestaan voornamelijk uit:

• intensief volgen van de relevante politieke en beleidsmatige ontwikkelingen; signaleren van mogelijkheden om in de Tweede Kamer op in te spelen
  • voorbereiden van debatten, door informatie uit te zoeken, contacten met maatschappelijke organisaties en standpunten te formuleren en te onderbouwen
  • het onderhouden van contacten binnen en buiten GroenLinks
  • schrijven van spreekteksten voor debatten of andere gelegenheden
  • signaleren van publicitaire kansen en bijdragen leveren aan persberichten, opinieartikelen, etc.

Wie zoeken wij?

Onze voorkeur gaat uit naar een econoom die zich wil inzetten voor een duurzame financiële sector. Je hebt aantoonbare relevante werkervaring met en kennis over vergroening van het belastingstelsel en overheidsfinanciën in het algemeen. Tevens ben je in staat tot het opstellen van doorrekeningen en tegenbegrotingen. Je bent initiatiefrijk en beschikt ook over de flexibiliteit om je aan te passen aan de complexe en turbulente werkomgeving. Je voelt je thuis bij de standpunten van GroenLinks, je kunt goed schrijven en je legt makkelijk contacten. Ook ben je in staat om je dossiers eigen te maken op andere terreinen en denk je constructief mee over de politieke strategie van GroenLinks.

Wat bieden wij?

Wij bieden een baan van 32 uur per week in een dynamische politieke werkomgeving met uitstekende arbeidsvoorwaarden. Het betreft een aanstelling voor bepaalde tijd, waarbij de periode nader overeen te komen is.

Meer informatie

Voor informatie over de functie en de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Anneke Kooij (tel. 070-3183673, maandag, dinsdag en donderdag). Schriftelijke reacties, bestaande uit een beknopte motivatiebrief en een CV, ontvangen wij graag uiterlijk17 februari a.s. Deze kun je per mail sturen aan: GroenLinks Tweede Kamerfractie, t.a.v. Willemijn Boss, w.boss@tweedekamer.nl