Bij de gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart heeft GroenLinks een historische uitslag geboekt. Nog nooit is GroenLinks lokaal zo sterk geweest. We hebben meer dan 600 raadsleden, sterke lokale campagneteams en effectieve afdelingsbesturen. GroenLinks wil ons lokale werk verder uitbouwen en zoekt hiervoor twee medewerkers. Als medewerker lokaal werk je op het landelijk bureau in Utrecht en ben je met een aantal collega’s verantwoordelijk voor het versterken van GroenLinks door heel Nederland. De nadruk van het werk van de twee nieuwe medewerkers ligt op het ondersteunen van afdelingsbesturen, raadsleden en wethouders.

Wat ga je doen?

• Je fungeert als contactpersoon voor afdelingen
  • (Lokaal) ondersteuning bieden aan afdelingsbesturen
  • Begeleiding bieden bij het oprichten van nieuwe lokale afdelingen
  • Organiseren van bijeenkomsten voor onze raadsleden en wethouders
  • Bevorderen van effectieve samenwerking tussen afdelingsbesturen, lokale politieke vertegenwoordigers en lokale campagneteams
  • Modereren van de online tools voor communicatie met en tussen onze lokale mensen
  • Kansen signaleren en initiëren om onze lokale organisatie te versterken

Wie zoeken wij?

• Je hebt een aantal jaren werkervaring in een bestuurlijke en/of politieke omgeving
  • Je hebt ervaring met het versterken van organisaties en weet innovatie op aansprekende wijze vorm te geven
  • Je bent een netwerker ‘pur sang’ en slaagt erin verschillende partijen effectief samen te brengen
  • Je hebt een goed ontwikkeld gevoel voor politieke verhoudingen
  • Je bent een teamspeler maar je bent ook in staat zelfstandig te werken
  • Je hebt een voorliefde voor groene, linkse en lokale politiek
  • Je bent flexibel inzetbaar en hebt geen 9 tot 5 mentaliteit|
  • Je hebt een academisch denk- en werkniveau en hebt een relevante opleiding (op het terrein bestuurskunde, communicatiewetenschappen, politieke wetenschappen)

Wat bieden wij?

• Een baan binnen één van de meest innovatieve (campagne)teams van Nederland
  • Een uitdagende werkplek binnen een dynamische organisatie
  • Een aanstelling van 32 uur per week
  • Goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden (inclusief een reiskostenvergoeding) en een salaris tussen de 2.500 en 3.500 euro bruto per maand bij een 32-urige werkweek

Voor meer informatie of vragen kan je contact opnemen met Lotte Jeursen, ljeursen@groenlinks.nl.
Je sollicitatie, voorzien van motivatiebrief en cv, kan je uiterlijk op 15 mei sturen naar personeelszaken@groenlinks.nl
De eerste gesprekken zullen plaatsvinden op 22 mei.