Ben je altijd op de hoogte van het laatste nieuws én de laatste memes? Kun jij de boodschap van GroenLinks zo creatief mogelijk onder de aandacht brengen? Wie weet word jij onze nieuwe stagiair social media!

Communicatie staat centraal in onze campagnes. In samenwerking met medewerkers van de Tweede Kamerfractie en het campagneteam breng jij de idealen van GroenLinks zo goed mogelijk over aan het publiek. Als stagiair social media werk je samen met het online team van GroenLinks. Je schrijft (campagne)teksten, komt met ideeën voor goede social media-content en je zorgt dat de website up-to-date is.

Wie ben je?

• Je bent een enthousiaste en proactieve student op HBO- of academisch niveau, bijvoorbeeld politicologie, sociologie, communicatie of journalistiek.

• Je hebt interesse in maatschappelijke en actuele vraagstukken, volgt de politiek op de voet en kunt je vinden in de standpunten van GroenLinks.

• Je houdt van social media en verdiept je graag in de nieuwste trends.

• Je wilt jezelf ontwikkelen op het gebied van het maken van online content.

• Je vindt het leuk om creatief mee te denken over alle content die wij voor de campagne nodig hebben.

Wat hebben we je te bieden?

• De mogelijkheid om in een dynamische omgeving politieke werkervaring op te doen

• Een uitdagende, all-round redactiestage

• Een informele werksfeer met gepassioneerde collega’s met expertise op het gebied van social media, journalistiek, campagne, video en evenementen

• Goede begeleiding van onze communicatiemedewerkers

• Een maandelijkse stagevergoeding van €250,- op basis van 32 uur per week

Solliciteren

Stuur je sollicitatie, voorzien van motivatie en CV, uiterlijk 26 januari 2020 op naar onze stagecoördinator, Stefan, shennis@groenlinks.nl. Voor meer informatie of vragen over de stage kan je contact opnemen met onze online redacteur, Emiel, ejanssens@groenlinks.nl of 030-2399900.

GroenLinks hecht waarde aan diversiteit en inclusiviteit en moedigt daarom kandidaten met diverse achtergronden nadrukkelijk aan om te solliciteren. Wij zijn erg benieuwd naar jouw unieke perspectief!