“ Ik wil het populisme doorbreken. ”

Van Rotterdam naar het Binnenhof

Corinne is geboren in Rotterdam en woont, na omzwervingen in binnen- en buitenland, met haar man en twee zoontjes in Abcoude. Haar laatste twee middelbare schooljaren op het United World College in Italië, met kinderen uit 70 verschillende landen en vrijwilligerswerk in vluchtelingenkampen in ex-Joegoslavië, hebben haar gevormd. Na haar studie geschiedenis en pre-master bedrijfskunde heeft Corinne gewerkt bij het ministerie van VWS, de gemeente Amsterdam, culturele instelling de Westergasfabriek en bij de Natuur en Milieufederatie.

Hier sta ik voor

Corinne is ervan overtuigd dat de huidige neoliberale samenleving mensen buitensluit en tegen elkaar opzet. Onze maatschappij, dat zijn wij samen. Populisme en polarisatie gaan ons land niet verder helpen. Het moet anders. Corinne wil een nieuwe toon en koers zetten: de mensen weer centraal stellen in de zorg en de verkapte lastenverzwaring voor kwetsbaren terugdringen. Ook wil zij werk maken van het voorkomen van ziekte en daarmee de kloof tussen kans-rijken en kansarmen verkleinen. Corinne wil investeren in cultuur. Een mooie film, muziek of een voorstelling laat ons de schoonheid en kwetsbaarheid van het leven ervaren en verbindt mensen. Daarom moet ze voor iedereen toegankelijk zijn. Ook mensen werkzaam in de kunsten verdienen een betere positie dan ze nu hebben.

Wetenswaardigheden

Corinne houdt van de zee en van dansen. Met haar kinderen speelt ze het liefst Mastermind en Cluedo. Eén van haar meest ingevoerde Google search opdrachten is: ‘Michelle Obama fashion.’

Corinne is vice-fractievoorzitter.

Portefeuilles

• Medische Zorg, Ouderenzorg, Arbeidsmarktzorg
  • Medische Ethiek
  • Genees- en hulpmiddelen
  • Politie
  • Veiligheid
JPG web Corinne card.jpg

Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste politieke nieuws in je inbox.

Wil je weten hoe GroenLinks je persoonsgegevens verwerkt? Bekijk dan onze privacyverklaring.