Onze missie

De Academie zorgt ervoor dat onze politici en bestuurders worden opgeleid, dat aanstormend talent een plek vindt en dat onze (lokale) campagnes blijven groeien en inspireren. Wij geloven dat je zelf het beste weet wat je wilt leren. Daarom starten onze programma’s altijd met jouw (leer)vraag, doel of dilemma. Ook is er veel tijd voor uitwisseling van ervaringen zodat je leert van elkaar.

Aan de slag

Ben jij actief voor GroenLinks als raadslid of bestuurslid? Of wil je hard voor ons aan de slag in campagnetijd? Dan is de kans groot dat de Academie iets voor jou kan betekenen. Neem een kijkje op Plek in de wiki Academie en in de agenda op Plek.

GL Academie

Lokale trainingen

Wil je een training met je eigen afdeling organiseren of bieden we de training die je zoekt op dit moment niet aan? In sommige gevallen bieden we ook maatwerk. Je leest er alles over op Plek: wie zijn de trainers en hoe doe je een aanvraag.

Zelf trainer worden voor de Academie

Al onze cursussen en trainingen worden gegeven door ervaren trainers met een ruime ervaring binnen GroenLinks. Wil jij ook opgenomen worden in onze (betaalde) trainerspool? Stuur ons dan een mail (academie@groenlinks.nl) en vertel daarin waarom jij als trainer onmisbaar bent voor de Academie. Vergeet niet een CV toe te voegen met daarin jouw relevante werkervaring als trainer en jouw ervaring binnen GroenLinks. Wie weet tot snel!

Foto van cursisten die naar een laptop kijken

Groenlinks als netwerk

In 2018 zijn we gestart met een nieuw platform voor actieve GroenLinksers: Plek. Hier kom je gemakkelijk in contact met andere lokale bestuurders, politici en campaigners.

Omdat (op termijn) iedereen met een functie voor GroenLinks toegang heeft tot Plek, gebruikt de GroenLinks Academie het platform ook als digitale leeromgeving.