Stagiair Front Office

Vind jij het ook zo belangrijk dat mensen betrokken zijn bij de politiek? Ben je een goede schrijver? Of juist heel goed in het vinden van het perfecte gifje in reactie op een Facebook-comment? Kijk dan niet verder! Wij hebben de perfecte communicatiestage voor jou.

Onze Front Office beantwoordt berichten van kiezers via de mail en via social media. Communicatie staat centraal in onze campagnes. In samenwerking met medewerkers van de Tweede Kamerfractie en het campagneteam breng jij de idealen van GroenLinks zo goed mogelijk over aan het publiek. Andersom breng je ook signalen vanuit het publiek over aan GroenLinks. Als ontvanger van positieve en negatieve reacties weet jij als geen ander wat er speelt onder de kiezer.

Om meteen ervaring op te doen ga je regelmatig mee naar onze Meetups en andere evenementen om daar backstage de livestream op social media te monitoren. Het is aan jou om ervoor te zorgen dat de kijkers zich gehoord voelen en dat wij weten wat er speelt.

Wat hebben wij je te bieden?

• Een dynamische plek waarbij je veel ervaring op doet met publiekscommunicatie, de politiek op de voet volgt, de standpunten van GroenLinks door en door leert kennen.
  • Goede begeleiding en een professionele werkomgeving met hele leuke collega’s.
  • Je leert makkelijk en vlot schrijven, de juiste ‘tone of voice’ gebruiken om kiezers te bereiken, en hoe je kan scoren op social media.
  • Je leert werken met communicatiesoftware als Falcon en Freshdesk.
  • Je krijgt een zelfstandige rol en jouw persoonlijke input is van groot belang. Als stagiair ben je het vaste aanspreekpunt voor vrijwilligers en andere collega’s, en help je bovendien mee om de werkwijzen van de Front Office te verbeteren.
  • Een maandelijkse stagevergoeding van €250,- op basis van 32 uur per week

Er is mogelijkheid tot onderzoeksstages, met name op het gebied van communicatie en organisatie.

Wat verwachten wij van jou?

• Je beschikt over HBO- of academisch denkniveau.
  • Je staat ingeschreven bij een opleiding.
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal
  • Je kunt overtuigend schrijven en hebt aantoonbare ervaring met social media (Facebook, Twitter, Instagram). Een neus voor de beste gifjes & memes is een pré.
  • Je hebt interesse in en een visie op maatschappelijke en actuele vraagstukken en kunt je vinden in de standpunten van GroenLinks.
  • Je bent flexibel en stressbestendig, en zo nu en dan ook ’s avonds beschikbaar.

• Kom je uit Amsterdam en wil je liever de stad niet uit? GroenLinks Amsterdam is ook op zoek naar Front Office stagiairs! Klik hier voor de vacature.

Stuur je sollicitatie, voorzien van motivatie en CV, uiterlijk 2 december op naar de Front Office coördinator, Stefan Hennis, shennis@groenlinks.nl. Voor meer informatie of vragen kan je ook contact opnemen met Stefan.