Stagiair Front Office

Vind jij het ook zo belangrijk dat mensen betrokken zijn bij de politiek? Ben je een goede schrijver? Of juist heel goed in het vinden van het perfecte gifje in reactie op een Facebook-comment? Kijk dan niet verder! Wij hebben de perfecte communicatiestage voor jou.

Communicatie staat centraal in onze campagnes. In samenwerking met medewerkers van de Tweede Kamerfractie en het campagneteam breng jij de idealen van GroenLinks zo goed mogelijk over aan het publiek. Andersom breng je ook signalen vanuit het publiek over aan GroenLinks. Als ontvanger van positieve en negatieve reacties weet jij als geen ander wat er speelt onder de kiezer.

Wat ga je doen?

Op de Front Office beantwoord je berichten van kiezers via de mail en social media. Daarnaast ga je regelmatig mee naar onze Meetups en andere evenementen om daar backstage onze livestreams en social media berichten te monitoren. Je krijgt een zelfstandige rol en jouw persoonlijke input is van groot belang. Als stagiair ben je het vaste aanspreekpunt voor vrijwilligers en andere collega’s, help je met het trainen van nieuwe vrijwilligers en bij het verbeteren van de werkwijzen van de Front Office.

Wat hebben we je te bieden?

• Een dynamische plek waarbij je veel ervaring op doet met publiekscommunicatie, de politiek op de voet volgt, de standpunten van GroenLinks door en door leert kennen.
  • Goede begeleiding en een professionele werkomgeving met hele
    leuke collega’s.
  • Je doet ervaring op met (politieke) communicatie binnen een van de succesvolste campagnes van Nederland.
  • Je leert makkelijk en vlot schrijven, de juiste ‘tone of voice’ gebruiken om kiezers te bereiken, en hoe je kan scoren op social media.
  • Je ontvangt een stagevergoeding van €250,- bij een fulltime
    stage (32 uur p/w) en een reiskostenvergoeding.
  • Er is mogelijkheid tot onderzoeksstages, met name op het gebied van communicatie en organisatie.

Wat vragen wij van je?

• Je beschikt over HBO- of academisch denkniveau.
  • Je kunt overtuigend schrijven en hebt aantoonbare ervaring met social media (Facebook, Twitter, Instagram). Een neus voor goede gifjes & memes is een pré.
  • Je hebt interesse in maatschappelijke en actuele politieke vraagstukken en kunt je vinden in de standpunten van GroenLinks.
  • Je bent flexibel en stressbestendig, en zo nu en dan ook ’s avonds beschikbaar.

Solliciteren

Stuur je sollicitatie, voorzien van motivatie en CV, uiterlijk 27 mei 2019, op naar onze stagecoördinator, Stefan, shennis@groenlinks.nl. Voor meer informatie of vragen over de stage kan je contact opnemen met onze online community manager, Luuk, ldelaat@groenlinks.nl.

GroenLinks hecht waarde aan diversiteit en inclusiviteit en moedigt daarom kandidaten met diverse achtergronden nadrukkelijk aan om te solliciteren.