Voorbereiding

In de aanloop naar de leergang wordt een zo groot mogelijk aantal in en/of vanuit de afdeling politiek actieve GroenLinksleden benaderd met de vraag, of zij bereid zijn mee te doen met een ‘Meet & Greet’ voor de deelnemers aan de leergang. Het wordt hen vrij gelaten zelf de vorm en het aantal van deze contacten te bepalen.

Inschrijving

De deelnemers kunnen zich inschrijven tot het slot van de tweede bijeenkomst (voor een voorbeeld van het inschrijfformulier zie Meet & Greet schema). De deelnemers krijgen vervolgens de contactinformatie van de betreffende GroenLinkser. Als er meerdere gegadigden zijn voor een specifieke GroenLinkser worden de deelnemers ook aan elkaar gekoppeld zodat ze een gezamelijke afspraak kunnen maken, mits dit past binnen de voorkeur van de GroenLinkser zelf. Het is dan vervolgens aan de deelnemers om contact op te nemen met de betreffende GroenLinksers en een afspraak te maken. Dit contact moet zo mogelijk voor de derde bijeenkomst tot stand gekomen zijn en voor de vierde bijeenkomst hebben plaatsgevonden.

Begeleiding

Uit ervaring blijkt dat sommige groepjes het lastig vinden om een datum te prikken. Om het contact met de GroenLinkser zo soepel mogelijk te laten verlopen zou het verstandig zijn tips en trucs te vermelden (zoals gebruik van datumprikker.nl) bij het versturen van de contactinformatie. Verder blijkt dat sommige GroenLinksers, ondanks instemming, niet of moeilijk reageren richting deelnemers. Wees hier als organisatie alert op en grijp zo nodig in.