Een digitale media manager is verantwoordelijk voor de online communicatie van GroenLinks in een stad of dorp. Je stelt de online strategie op, beheert de socialemediakanalen en website en stuurt mailings en nieuwsbrieven uit. Jij werkt aan de online uitstraling van GroenLinks en zorgt dat ons verhaal gehoord wordt. De komende maanden voeren we samen met de PvdA campagne voor de verkiezingen voor het Europees Parlement. Samen met de rest van het campagneteam ga je voor de beste uitslag ooit! 💪

Wat ga je doen? 🚀

• Je onderhoudt de website van jouw lokale GroenLinks-afdeling, beheert de socialemediakanalen zoals Facebook, Instagram en X (Twitter) en doet de webcare
  • Je denkt de online strategie uit en maakt een content planning
  • Je produceert fantastische content
  • Je verstuurt nieuwsbrieven en campagnemails naar GroenLinks-leden en sympathisanten in je afdeling
  • Je werkt nauw samen met zowel de lokale afdeling als het Landelijk Bureau van GroenLinks en speelt een belangrijke rol in onze campagneorganisatie

Wie zoeken wij? 👀

• Je hebt hart voor onze zaak en idealen en wil bij de volgende verkiezingen gaan voor de beste uitslag ooit!
  • Je hebt ervaring met (het beheer van) social media
  • Je hebt een vlotte pen en uitstekende beheersing van de Nederlandse taal
  • Je bent proactief, kunt overzicht houden, bent flexibel inzetbaar en werkt goed onder druk

Wat bieden wij? 💚

• Een plek in een campagneteam met andere gemotiveerde vrijwilligers
  • Trainingen vanuit het Landelijk Bureau van GroenLinks om samen met andere digitale media managers te leren over onze communicatie- en huisstijl, online campagnevoeren en webcare 🎓
  • Digitale tools die jou helpen om content te maken en online campagne te voeren
  • Een online platform om met andere lokale digitale media managers in contact te komen en van elkaar te leren
  • Ondersteuning vanuit het Landelijk Bureau van GroenLinks
  • Een unieke kans om ervaring op te doen in de meest innovatieve en effectieve campagnes van Nederland
  • Een mooie mogelijkheid om jouw netwerk binnen GroenLinks uit te bouwen

Meld je aan

Interesse in deze vrijwilligersfunctie? Stuur een mailtje naar beweging@groenlinks.nl met de onderwerpregel "Vacature Digitale media manager", met daarin je naam, woonplaats, e-mailadres, telefoonnummer en een hele korte motivatie.

We hechten veel waarde aan een diversiteit van perspectieven en ervaringen in ons team, daarom vragen we je in je sollicitatie in te gaan op hoe jij dit doel onderschrijft en eraan bijdraagt.