Het nieuwe rapport van de IPCC is duidelijk. We hebben nog maar negen jaar om een klimaatcrisis te voorkomen. Onze uitstoot moet drastisch omlaag om zo de opwarming van de aarde tot 1,5 graad te beperken en een leefbare aarde te behouden.

En hoewel negen jaar een aanzienlijke tijd lijkt, wordt het steeds duidelijker dat politieke actie maar langzaam op gang komt. Regeringen wereldwijd ondernemen veel te weinig actie. Nederland heeft zelfs haar eigen klimaatdoelen van vorig jaar niet gehaald.

De CO2-uitstoot staat op recordhoogte

De coronacrisis leek even een kantelpunt te worden. Over heel de wereld bleven mensen thuis, reden er minder auto’s en vlogen er minder vliegtuigen, de CO2-uitstoot verminderde drastisch. Maar dit bleek helaas maar een tijdelijk effect. De CO2-uitstoot staat nu alweer op recordhoogte.

Met alle gevolgen van dien. Aanhoudende bosbranden in Griekenland en Turkije, overstromingen in Nederland, Belgie en Duitsland en de smeltende ijskappen op Antartica zijn schrijnende voorbeelden van de uitwerking van de klimaatcrisis.

Maak van de klimaatcrisis een topprioriteit

Het wordt tijd dat wereldleiders van klimaatverandering een topprioriteit maken. Daarom gaan we op 6 november massaal de straat op tijdens de klimaatmars en laten we van ons horen. Dit doen we op de global day of climate action, tijdens de Klimaattop in Glasgow. We eisen een stevigere aanpak van de politiek. Eerlijke en ambitieuze klimaatplannen voor een leefbare aarde.

Klimaatdemonstranten met leuzen

Loop met ons mee op 6 november!

Meld je aan, en sluit je aan bij de grootste klimaatdemonstratie ooit. 6 november om 13:00 in Amsterdam. Dit tijdens de global day of climate action, tijdens de Klimaattop in Glasgow.

We eisen een stevigere aanpak van de politiek. We willen eerlijke en ambitieuze klimaatplannen voor een leefbare aarde.