Onze CO2-uitstoot heeft een verwoestend effect op de natuur en de planeet en dus ook op ons. En die effecten zijn niet meer van de toekomst, ze zijn van nu. De aanhoudende bosbranden in Griekenland en Turkije, overstromingen in Nederland, België en Duitsland en de smeltende ijskappen op Antarctica zijn schrijnende voorbeelden van steeds extremer weer. We moeten nu ingrijpen om erger te voorkomen.

Daarvoor moeten we hard aan de bak: onze uitstoot moet drastisch omlaag om zo de opwarming van de aarde tot 1,5 graad te beperken. Gelukkig weten we hoe dat moet, veel technieken zijn al klaar. Alleen moeten overheden durven kiezen. Bijvoorbeeld door een stevige CO2-belasting in te voeren, door te stoppen met miljarden in de fossiele industrie te pompen en te investeren in groene energie. Alleen op die manier behouden we een leefbare planeet.

Te lang hebben regeringen wereldwijd geen actie ondernomen. Dat is onverantwoord. Nederland heeft zelfs haar eigen klimaatdoelen van vorig jaar niet gehaald. Het wordt tijd dat Nederland van klimaatverandering een topprioriteit maakt. We moeten de oude fossiele wereld afbreken en een nieuwe duurzame wereld opbouwen.

Daar hebben we jou bij nodig. Hoe meer mensen laten zien dat zij geloven in een groene toekomst, des te sneller die toekomst er gaat komen. En het moet snel, dat laat het rapport van vandaag zien.

Samen zorgen we voor verandering. Het kan!

Groet,
Jesse

Beeld van een klimaatprotest

Wil je iets doen om klimaatverandering te stoppen?

Word lid van GroenLinks! Als lid beslis je mee over de koers van onze beweging en steun je groene politiek lokaal, in Nederland en in Europa. Lid worden kan al vanaf 2 euro per maand!

Persoonsgegevens
Adresgegevens
Ik ontvang graag e-mail updates van:
Ben je 27 jaar of jonger?
Contributie

Gemiddeld betalen GroenLinksers € 85 contributie per jaar. De hoogte van de contributie bepaal je zelf, wel geldt er een minimum van € 24 per jaar. Je kunt de hoogte van je contributie baseren op de hoogte van je inkomen.

Let er op dat het door jou gekozen bedrag klopt bij de opgegeven frequentie!

Betaalwijze