Ook deze campagne is het weer mogelijk om online advertenties in te kopen bij het landelijk bureau. Dit betekent dat in de slotfase van de campagne alle potentiële kiezers in jouw provincie advertenties van GroenLinks te zien krijgen op Facebook, Instagram, YouTube en Google. Met deze ads overtuigen we de kiezers om op GroenLinks te stemmen, en om op 15 maart vooral niet thuis te blijven: get out the vote.  

Meedoen met de online ads kost 5 cent per kiezer die tijdens de Provinciale Statenverkiezingen van 2019 in jouw provincie op GroenLinks stemde. Zie de tabel onderaan deze pagina voor een overzicht van de kosten en het geschat bereik per provincie. Is 5 cent per kiezer een te hoge uitgave voor jouw budget? Speciaal voor de online ads kun je per 1 januari een aanvraag bij het afdelingsfonds doen voor maximaal 50% van de kosten. Zo betaal je dus eigenlijk nog maar 2,5 cent per kiezer. Doe natuurlijk alleen deze aanvraag als je het geld echt nodig hebt, dan blijft er meer geld over voor andere afdelingen. 

We raden elke provincie sterk aan om hieraan deel te nemen, vandaar ook de inzet van het afdelingsfonds hiervoor. Als elke provincie meedoet, hebben we een sterke landelijke dekking en kunnen we door het hele land kiezers naar de stembus krijgen. 

Meld je meteen aan en bekijk de ‘veelgestelde vragen’ hieronder voor meer informatie over online ads en het proces! Toch nog vragen? Stel ze dan in de nieuwe Plek-groep 'Provinciale kwartetten PS2023'. Aanmelden kan tot en met 30 september. 

Veelgestelde vragen

Overzicht kosten en impact per provincie

In deze tabel zie je de totale kosten voor het inkopen van online ads voor jouw provincie, gebaseerd op 5 cent per kiezer in 2019. Daarnaast zie je ruwe schattingen hoeveel kiezers we met dit budget verwachten te bereiken in de campagne. Let op: de vergoeding van 50% uit het afdelingsfonds is hierin nog niet meegerekend.

Een tabel