Als community manager werk je nauw samen met het team dat verantwoordelijk is voor onze online campagnes. Onze ideale kandidaat wil bijdragen aan een menselijker, duurzamer, eerlijker Nederland, net als GroenLinks. Ook durf je nieuwe dingen te proberen en fouten te maken. Je ziet mogelijkheden en tools om online mensen te betrekken. Je hebt veel kennis over social media en denkt altijd na over wat de volgende stap gaat zijn in een online interactie.

Het gaat om een tijdelijke functie om ons campagneteam te komen versterken, van 1 januari t/m 31 maart 2023.

Wat ga je doen?

• Je monitort de gesprekken die online plaatsvinden en koppelt dat terug aan het online team: over welke onderwerpen wordt veel gesproken, wat is het sentiment?
  • Je beantwoordt samen met je team de vragen die binnenkomen via mail en social media en bent het aanspreekpunt voor onze stagiairs en vrijwilligers.
  • Je schakelt de beleidsmedewerkers van de Tweede Kamerfractie en de Europese delegatie in om te zorgen dat onze antwoorden actueel zijn.
  • Je denkt na over hoe we zo toegankelijk mogelijk zijn voor mensen, waar nu gaten vallen en hoe we nog beter interactie aangaan online.
  • Je signaleert berichten die over GroenLinks worden verspreid en pakt fake news aan.
  • Jij scout mensen die geïnteresseerd zijn in GroenLinks en wellicht meer willen doen voor onze beweging; de ladder of engagement begint bij jou.
  • Je houdt van vernieuwing en innovatie en bent altijd op zoek hoe we op het gebied van community management baanbrekend en de beste kunnen zijn.

Wie zoeken wij?

• Je hebt een vlotte pen en vindt het leuk om voor verschillende doelgroepen teksten te maken.
  • Je weet anderen te enthousiasmeren. Op drukke, hectische dagen of als een vrijwilliger zijn draai nog niet gevonden heeft, heb jij oog voor de mensen om je heen en wat zij nodig hebben.
  • Je bent proactief, niet bang om vragen te stellen of om suggesties voor verbeteringen te doen.
  • Je maakt je, net als wij, druk om klimaatverandering, onrecht in de wereld en dt-fouten in teksten. En je hebt zin om daar de komende maanden iets aan te doen.
  • Je werkt het liefst samen in een team, maar vindt het ook leuk om af en toe in je eentje je tanden ergens in te zetten.
  • Je bent je bewust van de ongelijkheid en machtsposities in de samenleving, en neemt dit mee in hoe je invulling geeft aan jouw rol.

Als je je herkent in meer dan de helft van bovenstaande punten dan willen we je graag aanmoedigen om te solliciteren. We zijn benieuwd naar je kwaliteiten en begeleiden je op de punten waarin je je wilt ontwikkelen.

Wat bieden wij?

• Een uitdagende baan in een dynamisch en hecht team.
  • Een rol in een van de meest innovatie politieke campagnes van Nederland.
  • De kans om je netwerk binnen GroenLinks flink uit te breiden.
  • Een aanstelling van 32 uur per week, van 1 januari 2022 t/m 31 maart 2023.
  • De mogelijkheid om 1 of 2 dagen per week thuis te werken.
  • Een werkplek op ons rolstoelvriendelijke kantoor in het centrum van Utrecht. We hebben hier een kolfruimte en een gebedsruimte.
  • Een salaris tussen €2839 en €4325 bruto op basis van een 32-urige werkweek. Het is ook mogelijk om op freelance basis aan de slag te gaan.

Solliciteren

Voor meer informatie of vragen over de vacature kun je contact opnemen met Robin van Westen (rvwesten@groenlinks.nl).

We zijn benieuwd naar je motivatie en je achtergrond en ervaring (cv). Daar kun je ons over vertellen in een brief, video, powerpoint, podcastaflevering of in een andere vorm waarin jij je verhaal goed kwijt kunt.

We hechten veel waarde aan een diversiteit van perspectieven en ervaringen in ons team, daarom vragen we je in je sollicitatie in te gaan op hoe jij dit doel onderschrijft en eraan bijdraagt.

Stuur je sollicitatie uiterlijk 8 november per e-mail naar personeelszaken@groenlinks.nl.