Onze online marketeer is onderdeel van het campagneteam op het Landelijk Bureau in Utrecht. Samen met je collega marketeer, onze kiezersonderzoeker, de online redacteuren, de community manager en de campagneproducenten maak je van onze Provinciale Statencampagne een groot succes. Onze social media content is een van de belangrijkste manieren waarop we ons verhaal vertellen, en jij bent degene die die content bij onze doelgroepen krijgt. Je plaatst advertenties op alle grote platforms, houdt de performance van posts goed in de gaten en formuleert aanbevelingen voor het campagneteam.

Het gaat om een tijdelijke functie om ons campagneteam te komen versterken, van 1 december 2022 of 1 januari t/m 31 maart 2023.

Wat ga je doen?

  • Advertising opzetten: Op Facebook, Instagram, Youtube en via Google promoot je onze posts. Je schrijft (optioneel) copy bij onze posts, zorgt voor goede weergave van de posts in alle denkbare formats en hangt budgetten aan de posts.

  • Advertising monitoren: Je houdt het budget in de gaten, monitort hoe onze content het doet en rapporteert hierover.

  • Advertising verbeteren: Op dagelijkse basis denk je samen met het team na hoe we ons bereik kunnen vergroten. Je doet aanbevelingen voor onze content, selecteert de juiste zoektermen voor Google, tweakt budgetten en bouwt aan doelgroepen.  

Wie zoeken wij?

  • Je bent volledig thuis in de wereld van Insta, YouTube, TikTok en Twitter, kent nieuwe memes als eerste en weet wat er online speelt.
  • Je hebt ervaring met Google Analytics. Affiniteit met Google Data Studio en datavisualisatie is mooi meegenomen.
  • Je hebt ervaring met dashboards en het rapporteren van resultaten en inzichten
  • Je hebt een vlotte pen en vindt het leuk om voor verschillende platforms en doelgroepen teksten te maken.
  • Je maakt je, net als wij, druk om klimaatverandering, onrecht in de wereld en dt-fouten in teksten. En je hebt zin om daar de komende maanden iets aan te doen.
  • Je werkt het liefst samen in een team, maar vindt het ook leuk om af en toe in je eentje je tanden ergens in te zetten.
  • Je bent een baken van rust en overzicht binnen een hectische werkomgeving;
  • Je bent je bewust van de ongelijkheid en machtsposities in de samenleving, en neemt dit mee in hoe je invulling geeft aan jouw rol.

Als je je herkent in meer dan de helft van bovenstaande punten dan willen we je graag aanmoedigen om te solliciteren. We zijn benieuwd naar je kwaliteiten en begeleiden je op de punten waarin je je wilt ontwikkelen.

Wat bieden wij?

  • Een uitdagende baan in een dynamisch en hecht team.
  • Een rol in een van de meest innovatie politieke campagnes van Nederland.
  • De kans om je netwerk binnen GroenLinks flink uit te breiden.
  • Een aanstelling van 32 uur per week, van 1 december 2022 t/m 31 maart 2023.
  • De mogelijkheid om 1 of 2 dagen per week thuis te werken.
  • Een werkplek op ons rolstoelvriendelijke kantoor in het centrum van Utrecht. We hebben hier een kolfruimte en een gebedsruimte.
  • Een salaris tussen €2839 en €4325 bruto op basis van een 32-urige werkweek. Het is ook mogelijk om op freelance basis aan de slag te gaan.

Solliciteren

Voor meer informatie of vragen over de vacature kun je contact opnemen met Robin van Westen (rvwesten@groenlinks.nl).

We zijn benieuwd naar je motivatie en je achtergrond en ervaring (cv). Daar kun je ons over vertellen in een brief, video, powerpoint, podcastaflevering of in een andere vorm waarin jij je verhaal goed kwijt kunt.

We hechten veel waarde aan een diversiteit van perspectieven en ervaringen in ons team, daarom vragen we je in je sollicitatie in te gaan op hoe jij dit doel onderschrijft en eraan bijdraagt.

Stuur je sollicitatie uiterlijk 8 oktober per e-mail naar personeelszaken@groenlinks.nl.