Van (klimaat)activist naar politica

Kim studeerde Politicologie en Urban Environmental Management en was tijdens haar studie actief als duovoorzitter bij DWARS Amsterdam. Na haar studie werkte ze als onderzoeker bij het New Zealand Center for Sustainable Cities, als campaigner bij Milieudefensie en WISE, en als DUO-voorzitter voor de Jonge Groenen (FYEG). Daar vertegenwoordigde ze meer dan 10.000 groene jongeren in Europa. Kim is sinds 2019 Europarlementariër voor GroenLinks.

Kim's werk in het Europarlement

IMCO (Interne markt en consumentenbescherming)

In de deze commissie werkt Kim aan het terugdringen van doorgeslagen marktwerking in de Europese Unie die goede zorg en betaalbare huisvesting in de weg zit. Ze zet zich in voor een digitale toekomst die mensenrechten respecteert en waar grote techbedrijven niet de richting bepalen. Bij haar werk op kunstmatige intelligentie legt ze de nadruk op non-discriminatie, duurzaamheid en het beschermen van mensen bij gebruik van digitale producten op de werkvloer.

Lees hier de voorstellen voor het verbeteren van de internetregels voor de digitale markt.

EMPL (Werkgelegenheid en sociale zaken)

Kim is ervan overtuigd dat de Europese Unie moet werken aan sociale rechtvaardigheid en goede sociale minimumstandaarden. Daarom zet ze zich in de commissie Werkgelegenheid en Sociale zaken in voor betaalbare huisvesting, goede arbeidsvoorwaarden en de bescherming van alle werknemers in een digitaliserende wereld.

Kim schreef een rapport over hoe we wonen weer toegankelijk en betaalbaar maken in Europa, dat werd aangenomen door het Europarlement. Kijk hier Kim’s de speech terug over het aanpakken van de wooncrisis, of lees meer over de plannen.

Gendergelijkheid en LHBTIQA+-rechten

In al haar werkzaamheden heeft Kim een intersectionele aanpak. Als lid van de LHBTIQA+-werkgroep zet ze zich in voor gelijke rechten van de LHBTIQA+-gemeenschap in heel Europa. Binnen deze groep is Kim verantwoordelijk voor gender mainstreaming. In de praktijk betekent dit dat ze met een genderlens kijkt naar beleidsvoorstellen en ervoor zorgt dat gendergelijkheid als prioriteit wordt meegenomen.

Volg Kim op Instagram om als eerste op de hoogte te zijn van haar werk op gendergelijkheid en LHBTIQA-rechten.

Persfoto's

Van Kim zijn persfoto's beschikbaar die rechtenvrij te gebruiken zijn. Ze zijn geschikt voor drukwerk en voor internet.

GroenLinks-politici Nevin, Kim en Kathalijne doen mee aan de Women's March in Amsterdam.

Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste politieke nieuws in je inbox.

Wil je weten hoe GroenLinks je persoonsgegevens verwerkt? Bekijk dan onze privacyverklaring.