14, 15 en 16 maart 2022 zijn de gemeenteraadsverkiezingen. En er valt iets te kiezen. Jij weet ook hoe onmogelijk het is om een betaalbare woning te vinden. Voor jezelf, je vrienden, je ouders, of je kinderen. Jij ziet ook hoe de effecten van de klimaatcrisis steeds zichtbaarder worden. En veel van ons kunnen maar moeilijk rondkomen, en dat in een van de rijkste landen van de wereld. Nederland wordt steeds oneerlijker. Dat is geen natuurwet, maar het gevolg van politieke keuzes.

De problemen zijn ons bekend. Maar de oplossingen ook! Eigenlijk weten we allemaal wat er moet gebeuren. 💪

We moeten naar een politiek die kiest voor mensen. Zodat we samen Nederland kunnen veranderen. Daarom werkt GroenLinks er hard aan om de huren omlaag te krijgen. Aan een woonplicht, want huizen zijn om in te wonen, niet om winst mee te maken. We maken meer ruimte voor groen, fietsers en voetgangers, voor een fijne, leefbare buurt. We zorgen dat iedereen mee kan komen. En we pakken eindelijk de grote klimaatvervuilende industrie aan.

Als je weet wat het probleem is en je kent de oplossingen, dan moet je durven kiezen. Durven doen. Dan moet je de problemen aanpakken. Samen.

Dát is de keuze op 14, 15 en 16 maart bij de gemeenteraadsverkiezingen: stilstand of verandering. Nu politiek Den Haag niets verandert, begint de verandering in jouw buurt, dorp of stad.

Menselijk Eerlijk Duurzaam

Drie vrijwilligers kijken lachend in de camera tijdens een flyeractie

Lokaal en provinciaal

GroenLinks heeft ruim 200 lokale afdelingen. We zijn sterk vertegenwoordigd in het land met meer raadsleden, wethouders, Statenleden en gedeputeerden dan ooit.

Handen
Verkiezingen

Ga jij voor de eerste keer stemmen?

Alles wat je moet weten als je voor de eerste keer gaat stemmen. Wat neem je mee en waar moet je zijn?

jesse en vrijwilliger lopen huis aan huis
Verkiezingen

4 redenen om in jouw gemeente op GroenLinks te stemmen

De gemeenteraadsverkiezingen komen eraan. Met een stem op GroenLinks zorg je voor een eerlijke, duurzame en menselijke gemeente.

Illustratie van enveloppen

Municipal elections are coming up

On the 14th, 15th and 16th of March 2022, local elections will be held throughout the Netherlands. The future of your city will be on the ballot.

Een collage van raadsleden op protesten, achter het spreekgestoelte of aanwezig in de raad
Gemeente

Maak kennis met onze raadsleden

In dit artikel kom je meer te weten over drie raadsleden die actief zijn voor GroenLinks: Jeffry van Hoorn, Yeliz Dogan en Imane Nadif. Je leest wie ze zijn...

bomen bos
Groen

Groene en duurzame successen uit het land

We verdienen allemaal een fijne, groene en veilige leefomgeving. Hier vind je een overzicht van een aantal van onze lokale groene en duurzame successen.

Woonsuccessen uit het land

Huizen zijn om in te wonen, niet om winst mee te maken. Hier vind je een overzicht van een aantal van onze lokale successen op het gebied van wonen.

Foto van groen in de stad
Groen

GroenLinks maakt jouw gemeente groener

GroenLinks doet op lokaal niveau veel op het gebied van vergroening. In dit artikel delen we een aantal van onze lokale groene successen met je

Een microfoon tijdens een raadvergadering
Nieuws Gemeenteraad

In gesprek met GroenLinks-wethouders Andrew Harijgens en Rik Thijs

In dit artikel maak je kennis met twee GroenLinks-wethouders: Andrew Harijgens en Rik Thijs.

15 mrt 2022

Raadszaal-gemeente-Almere.jpg
Gemeenteraad

Maak kennis met onze wethouders

Maak kennis met Esmah Lahlah en Cathelijne Bouwkamp. Je leest wie ze zijn, wat hen inspireert en hoe het leven van een wethouder eruit ziet.

Huis aan huizen

Kom in actie

Wil jij de komende weken meehelpen met de verkiezingscampagne in jouw eigen stad of dorp? Meld je aan, dan neemt de lokale campagneleider contact met je op.